Noutati ACEA
Specificațiile ACEA sunt revizuite pentru a se asigura că lubrifianții continuă să ofere protecție suficientă flotei europene de vehicule. Deși revizuirile specificațiilor ACEA 2014 nu sunt așteptate înainte de sfârșitul acestui an, impactul lor asupra industriei globale de lubrifianți înseamnă că este esențial să se urmărească progresul lor și să fie înțelese implicațiile pe care le-ar putea avea orice schimbare.
Pentru secvențele ACEA 2014, la fel ca în revizuirile anterioare, trebuie să se asigure cerințele de bază pentru lubrifianții de piață. Aceasta înseamnă, în primul rând, protecție împotriva uzurii, performanță la îngroșare, comportament de oxidare și curățenia psitoanelor.
Întrucât utilizarea de biodiesel este unul dintre factorii cheie al acestei actualizări, nu este surprinzător să aflăm că ACEA 2014 va conține două noi teste biodiesel. Sunt înregistrate progrese bune în elaborarea noului test bio CEC L-104 OM646, care se concentrează asupra curățeniei pistoanelor în prezența biodiesel.
Protecția preventivă împotriva consecințelor oxidării uleiului de motor indusă de biodiesel este obiectivul testului CEC L-109 de oxidare cu biodiesel. Acest test chimic se află, în prezent, în curs de dezvoltare de către CEC și va înlocui, în cele din urmă, testul de oxidare GFC-Lu-43-A-11 în secvențele ACEA.
Grupul CEC L-107 de Elaborare a Testelor elaborează un nou test de îngroșare folosind motorul Daimler M271 EVO. Acest nou test CEC de îngroșare va înlocui testul non-CEC de îngroșare M271, care a fost introdus temporar atunci când echipamentul M111 pentru testul de îngroșare CEC L-53-T-95 a devenit indisponibil.
Deși acest nou test de îngroșare M271 EVO este prevăzut să nu aibă nicio sporire a severității față de testul de îngroșare M271, includerea etanoului ca și componentă a combustibilului înseamnă că formulele ar putea răspunde diferit față de iterația precedentă.
În momentul de față, principala întrebare cu privire la elaborarea testului de îngroșare M271 EVO este dacă acesta va fi gata pentru a fi inclus în noua versiune a specificațiilor.
O altă schimbare la care ne așteptăm pentru categoria ușoară în ACEA 2014 este introducerea noii categorii C5, care este determinată de cerințele OEM pentru o economie mai mare de combustibil. Aceasta este o specificație SAE xW-20 cu HTHS în scădere la 2.6 mPa•s. Detaliile sunt încă discutate, însă introducerea unei noi categorii oferă o oportunitate de a revizui categoriile actuale și de a face niște curățenie pentru a evita complexitate suplimentară.